fredag 28 augusti 2009

Fästing hysteri igen!!!!

Måste bara berätta. Igår när det var dax för flickorna att duscha så hände det nått som jag skulle ha blivit galen av :) JO, men det gäller Tilda. När hon står och klär av sig så ser jag en svart fläck i ljumsken på henne, första tanken, EN FÄSTING. Skjuter det lite åt sidan :) När hon sedan ska till och tvätta sig så kommer hon åt den svart fläcken, å jag då min dumma nöt. Vad har du här, en FÄSTING. Precis när jag säger fästing är det nån som slår till mig och jag får en tankeställare. Varför får jag panik??? Samlar mig och ser att hon oxå fått panik. Mamma en fästing, ta bort, fort.......Då har jag lugnat mig och säger: inge farligt ska ta bort den med fästingplockaren. Hon lugnar sig tills plockaren kommer fram. PAnik Igen ! Försöker att på ett smidigt sätt för plockaren över fästingen, den är inte stor, drar till. Vips den är borta. Tilda kanon lycklig, säger: Mamma det gjorde inte ens ont. Såg på henne att allt nu var lugnt.

Kan ju tala om att om det hade varit jag som skulle ha fått den på mig så hade jag skrikit på Anders och varit helt hysteriskt :)) Men denna gång var det inte jag.

Del två om helgen kommer senare.

Kramis så länge MAria

1 kommentar:

  1. Åh, fy 17! Jag håller med dig Maria. Hade det varit en själv hade 75:an kommit fram och kriket ekat över hela Borlänge.. usch...

    SvaraRadera