söndag 16 augusti 2009

Skogens Guld



I Lördags var jag och flickorna ute i skogen tillsammans med pappa och mina farmor. Vi skulle leta efter skogens GULD som det så fint heter. Till en början så hållde vi ihop, men efter ett tag gled vi isär mer och mer. Till saken hör att vi inte hade hittat den perfekta svampskogen. Vi gick och gick. Det slutade med att jag, som är så himla tarv på svamp kom i från de ändra. Ja men det gjorde ju inget! Jag är ju en hejare på att hitta i skogen, I vanliga fall :)) Ropar på pappa att jag ska BARA gå lite längre in för där ser det ut som om det var en riktig svampskog. Och mycket riktigt, behövde bara gå ca tio meter så fanns det och några meter till, MERA.............å mer.........mer mer. Man är ju tarv alltså. Ja ja när jag insåg att det inte fanns nå mer på denna plätt så var det dax att knata till backa. Jag var VILSEN.......... hua. Förnuftet säger att jag skulle gå neråt, hade ju gått uppåt hela tiden. Börjar väl att gå ner mot bilarna, det var vad jag trodde iallafall. Men i mitt undermedvetande så kändes det inte rätt. Det var inte samma skog som Vi hade gått i innan. Det skulle ha varit gallrat och kvistat, men det var det inte där heller. Börjar att få lätt panik. Ropar efter pappa, barnen och Farmor, Inget svar :( När jag hade gått en lång stund så kommer jag mer mot en väg. Men inte kände väl jag igen mig. Vilket håll skulle man ta. Tittar på solen, oki solen står åt det hållet, det vart åt vänster.

Alltså nu är det nästan så man skäms.

När jag hade knatat en bit så kommer jag ner till en korsning och i ögonvrån ser jag att där står bilarna. Inte hade väl jag sett att det fanns en till väg att svänga in på fast det var jag som körde. Och där har jag gått med hundarna oxå. Tar mig tillbaka och letar på de andra. De hade gått över vägen till andra sidan. När jag kom fram så satt de och fikade. Jag satte mig oxå ner med en kopp kaffe, men jag sa inget. Mycket pinsamt!!!!! Resten av turen var lyckade. Vi hittade mycket svamp och flickorna var underbara i skogen. Klagade inte en enda gång. Lilly sa nån gång att hon ville åka hem, men det får man ta.


Lägger ut lite bilder på den underbara turen.




Nästa gång så ska jag ha lite mer koll :))))







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar