onsdag 19 augusti 2009

Fästingar

Dessa odjur. Igår när Anders kom in me hundarna sa han att Fredde var full i fästingar. Å det var han. Fy vad jag hatar dessa djur. Får rysningar bara jag tänker på det. Tur att vovvarna inte sover på övervåningen. Förr innan vi fick barnen hade vi hundarna i sängen, tänk vad det måste ha kryllat av odjur och annat smått å gott. Nej! inga hundar i sängen.



Gårdagens skörd!!! Härligt va..........:(
För många år sedan, låter som om jag är hundra år :) ja ja för några år sedan var jag i Costa Rica med en kompis, och där var djuren fulla av fästingar. Min kompis jobbade med hästar där, så när jag var där pysslade vi med hästarna. Och i man en eller manen, det var en fästingman. Hela manen och pannluggen var full med fästingar i alla storlekar. Vi roade oss med att plocka bort en bråkdel och dessa slängde vi ner på marken för hönsen på gården älskade dessa små odjur. Sedan hade vi på ren bensin. Tänk om det skulle ha varit i Sverige.
Kan tala om att nu blir det "gift" på våra hundar oxå, inte bensin. Men nått beprovat halsband eller droppar i nacken.
Väntar bara till man får en själv på kroppen. De har ju en tendens att sätta sig på fuktiga och varma ställen, ni kan ju tänka e var jag skulle få min.......i m-en. FY F-N!!!!! Nog om det. Ska iallfall ta en titt på vovvisarna ikväll igen. Man missar alltid nån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar